Home » Tidligere nyhedsbreve » Nyhedsbrev d. 30. maj 2018

Nyhedsbrev d. 30. maj 2018

Hit-med-jobbet-header

 

[content_band bg_color=”#f3f3f3″ border=”all”] [container]

Det er længe siden, du har hørt fra Hit med jobbet. Det beklager jeg, men nu er nyhedsbrevet om jobsøgning med masser af tips og tricks tilbage i din inbox. Håber du stadig har lyst at læse  med. :o)

I dag er fokus på LinkedIn, og du får en pokkers masse gode råd om lige præcis det.

Med solskinshilsner og -smil
Steen Kræmer Rasmussen

[/container] [/content_band]

Masser af fantastiske råd om LinkedIn

LinkedIn er en af dine bedste venner i kampen for at få det næste job. Flere og flere arbejdsgivere tager en genvej fra den dyre og tidskrævende traditionelle rekrutteringsproces og laver en hurtig søgning på LinkedIn.
Måske er det dig, der dukker op, og dig, recruiteren kontakter.

Derfor er det pivhamrende nødvendigt, at du har optimeret din profil, så du dukker op i de rigtige søgninger, og du fremstår så lækker, som det overhovedet er muligt. Har du styr på det?

I dette nyhedsbrev får du værdifuld viden om lige præcis dét.

Ved du, hvilke søgeord du skal bruge på din LinkedIn-profil?
Her har du opskriften på, hvordan du finder dem:

Sådan finder du de helt rigtige søgeord til LinkedIn?

For ikke så længe siden fik jeg en besked fra en tidligere kursist, der fortalte mig, at hun er blevet fastansat efter lang ledighed. Skønt. Arbejdsgiveren havde fundet hende på LinkedIn.
“Hun brugte LinkedIns søgefunktion, hvor hun søgte på et ord, og jeg var så den øverste der kom frem,” skrev hun til mig.

Hvilke søgeord finder arbejdsgiveren dig på?

Mange vælger at bruge ‘dynamisk’, ‘forandringsparat’ og andre personlige egenskaber, men det er altså IKKE dem, recruiteren bruger, når han eller hun skal finde en ny laboratorietekniker, elektronikingeniør eller content specialist.
Prøv at gå på Jobindex og find 5-10 jobannoncer, som er relevante for dig. Hvilke faglige kompetencer, som du har, går igen? Dem skal du sørge for at have i din profil, for det er kompetencer, der er efterlyst på arbejdsmarkedet. Der er god sandsynlighed for, at din næste arbejdsgiver bruger dem i sine søgninger på LinkedIn.
Måske skal du bruge dem i din overskrift, måske skal du bruge dem i din beskrivelse, og du skal i hvert fald sørge for, at du har dem i din oversigt over kompetencer. Måske alle tre steder, hvis de er centrale nok.
Så er der meget større chance for, at du dukker op højt oppe i søgningerne.

[column type=”1/2″]

[content_band bg_color=”#404040″ border=”all”] [container]

Tak til dig
Tak fordi du abonnnerer på Hit med jobbets nyhedsbrev. Her får du aktuelle tips og viden om f.eks. jobsøgning, kommunikation, personlig branding og sprog.

Du har altid mulighed for at afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på unsuscribe-linket nederst i nyhedbrevet. 

Det er en selvfølge, at vi ikke giver dine oplysninger til andre. Læs om persondataforordningen nederst i nyhedsbrevet.

[/container] [/content_band]

[/column] [column type=”1/2″ last=”true”]

[content_band bg_color=”#308b3b” border=”all”] [container]

Lær at skrive den ansøgning, der gør dig relevant for arbejdsgiveren. 
5 Stjerner i
Børsen og Inside Business

[/container] [/content_band]

[/column]

[x_button shape=”square” size=”big” float=”none” href=”https://hitmedjobbet.dk/butik/” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover”]Køb Hit med jobbet[/x_button]

19 ressourcer, der styrker din LinkedIn-profil

Uanset om du ér i job, eller om du søger job – og uanset om du søger på private eller offentlige arbejdspladser, er det svært at komme uden om LinkedIn. Du bliver nemlig fundet her til professionelle opgaver, til relevante job eller bare i forbindelse med almindelig research.

Derfor skal du være her, og derfor skal du optimere din profil. Hvis den er stærk, og hvis du i øvrigt er aktiv på en positiv og professionel måde, er der langt større chance for at blive opdaget og kontaktet ad den vej. Og der er jo flere og flere, der absolut ikke orker at modtage og behandle 500 ansøgninger til et job, så de hellere lige tjekker LinkedIn for at se, om der er relevante kandidater dér. Måske dig?

Linksamling med vigtige ressourcer

Derfor har jeg skrabet 18 stærke ressourcer om LinkedIn sammen her. Der er masser af fine og lettilgængelige input om profiler og adfærd på netværket imellem:

1. Morten Vium fra Netværksakademiets stærke LinkedIn-guide
2. Tonny Mikkelsens 5 tip til jobsøgerens LinkedIn-profil
3. Henrik German Qvortrup har samlet en række forslag til ressourcer, du kan bruge på din profil.
4. Kim Soelberg Jørgensen har skrevet en god artikel om søgemaskineoptimering på din LinkedIn-profil.
5. Infografik med 10 råd til LinkedIn-profilen.
6. Lykke Fehmerling har udarbejdet en knivskarp LinkedIn-guide for DJØF.
7. Allan Lind står bag et fint indlæg om relationsbygning og pli på LinkedIn.
8. Derfor er det vigtigt, at du optimerer din profil.
9. Mit eget indlæg om, hvorfor det er vigtigt med en personlig besked, når du connecter.
10. Lykke Møller Kristensen reflekterer over god skik på LinkedIn
11. Se Nanna Sondrups vide om, hvordan hun scorede sit første job ved at skifte fokus på LinkedIn.
12. Jeanette Pavlak skriver om, hvordan du tiltrækker arbejdsgivere på LinkedIn
13. Abelone Glahn: Undgå støj på LinkedIn-linjen.
14. Infografik med 23 tips til, hvordan du øger chancen for at blive fundet af arbejdsgivere.
15. Morten Vium har lavet en fremragende 50-ssekunders video om dén ene ting, du kan gøre for at styrke dit netværk på LinkedIn.
16. Og mere Morten Vium. Her er hans 10 tips til, hvordan du bedst opbygger relationer på LinkedIn
17. Headhunteren Torsten Miland fortæller, hvordan du øger mulighederne for, at recruiterne finder dig på LinkedIn.
18. Mads Højmark giver 4 stærke bud på, hvordan du laver en god overskrift på din profil.
19. Vidste du, at du kan søge i dit netværk? Det har Tonny Mikkelsen lavet en ræddi fin lille video om.

Alt sammen gode ressourcer. Det kan virkelig betale sig at arbejde målrettet med din LinkedIn-profil og din tilstedeværelse på siden. Når jeg har hjulpet jobsøgere med at optimere deres profiler, oplever de flere gæster på deres profil, og mange får direkte henvendelser.

Rigtig go’ arbejdslyst med at optimere.

[content_band bg_color=”#308b3b” border=”all”] [container]

Foredrag, kurser og Master Classes

Arbejder du i et jobcenter, en fagforening, en a-kasse, en privat aktør eller på en uddannelsesinstitution, kan din arbejdsplads bruge inspiration. Enten i form af et kursus eller foredrag for jeres ledige medlemmer eller borgere eller måske en master class for konsulenter eller rådgivere, som skal klædes på til give værdifuld rådgivning eller feedback. 
Her har du en række titeleksempler på de foredrag og kurser, I kan hente:    • Skriv den ansøgning, der gør dig relevant for arbejdsgiveren.
   • Research dig til jobbet
   • Personlig branding for ledige
   • Jobsøgning på de sociale medier
   • Lav det CV, der sælger varen
   • Tag jobbet til samtalen
   • Master Class for dig, der skal hjælpe jobsøgeren
Hvis I vil høre, hvad tidligere kursuskøbere siger, henviser jeg gerne til referencer. 
Læs mere på HIT MED JOBBETS KURSUSSIDE eller ring til mig på 50 10 90 10.

[/container] [/content_band]

[content_band border_color=”#308b3b” border=”all”] [container]

Det med småt: Om EU’s persondataforordning
Kære modtager af Hit med jobbets nyhedsbrev
Som du garanteret allerede er klar over, trådte EU’s persondataforordning i kraft den 25/5 2018.

I den anledning skal jeg gøre dig opmærksom på, at vi opbevarer de oplysninger, du har angivet, da du tilmeldte dig nyhedsbrevet. Oplysningerne bruges udelukkende til at sende dig et nyhedsbrev. De bliver IKKE videregivet til tredjepart.

Det drejer sig om e-mailadresse, og – hvis du har valgt at oplyse det – også navn. Du kan til enhver tid redigere dine oplysninger og tilmelding til nyhedsbrevet via det unsuscribe-link, du finder nederst i alle nyhedsbreve.

Hvis du ønsker, at vi ikke længere opbevarer dine oplysninger, kan du gøre følgende – det betyder samtidig, at du ikke kan modtage nyhedsbrevet:

1. Afmelde nyhedsbrevet via det link, du finder nederst i denne mail.
eller
2. Kontakte os på steen@hitmedjobbet.dk og bede om at blive fjernet som tilmeldt til nyhedsbrevet.

Hvis vi ikke hører fra dig, går vi ud fra, at du er indforstået med, at vi fortsat opbevarer dine oplysninger med henblik på at sende nyhedsbrev til dig.

Vi har også ændret vores persondatapolitik for hjemmesiden i forbindelse med den nye forordning og her kan du læse Hit med jobbets Persondatapolitik

Vi bruger firmaet MailChimp som nyhedsbrevsservice. MailChimp er certificeret under Privacy Shield-ordningen mellem EU og USA, og vi har en databehandleraftale med dem. Vi henviser i øvrigt til deres Privacy Policy og Terms of Use.

[/container] [/content_band]