Handelsbetingelser – hitmedjobbet.dk

Handelsbetingelser for bøger og digitale produkter på www.hitmedjobbet.dk


 

(Gældende fra 9. november 2015)

1. Generelle oplysninger

Juridisk navn                                                  Kræmer Kommunikation
Organisationsform                                      Enkeltmandsvirksomhed
CVR. nr.                                                           28588046
Adresse                                                           Park Allé 11, 3tv.
8000 Århus C
E-mailadresse                                               [email protected]
[email protected]                +45 50 10 90 10
Etableringsår                                                 2005

2. Betaling

Du kan betale med VISA/Dankort, VISA, VISA Electron og Master Card. Vi betaler kortgebyret, så betaling er gratis for dig.

Ring på 50 10 90 10, hvis du kun har et almindeligt Dankort. Så arrangerer vi bankoverførsel.

OBS! Ved bankoverførsel eller ved kontant betaling er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor

3. Levering

Du kan vælge levering med PostDanmark. Det koster 30 kroner for 1-2 bøger. Køber du flere, er levering gratis. Du kan også afhente bøgerne på adressen Park Allé 11, 3tv. i Århus efter aftale. Det er selvfølgelig gratis.

Leveringstiden for varen er 2-4 dage. Bestiller du før kl. 12.30, bestræber vi os på, at du har bogen allerede to hverdage efter.

4. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Undtaget herfra er køb af digitale produkter som e-bøger og skabeloner i tilfælde af, at download er påbegyndt. Ønsker du at fortryde købet af digitale produkter, skal du kontakte Hitmedjobbet.dk på e-mail eller telefon 50 10 90 10. Hvis du har købt digitale produkter som del af en rabatpakke og fortryder købet efter påbegyndt download, anses de som købt til originalpris, som så trækkes fra refusionsbeløbet.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved på telefon 50 10 90 10 eller på [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du skal benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. DKK 60.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. F.eks. hvis du har anmodet om forfatterens dedikation i bogen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I praksis vil det sige, at bogen/bøgerne ikke må bære synligt præg af at have været læst, have mærker, bøjede sider eller omslag eller notater.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Kræmer Kommunikation
Park Allé 11, 3tv
8000 Århus C.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder og medsender vores standardfortrydelsesformular, som du finder nederst i dette dokument.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

5. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på hitmedjobet.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Kræmer Kommunikation
Park Allé 11, 3tv.
8000 Århus C

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

6. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Kræmer Kommunikation og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Indehaveren af Kræmer Kommunikation og virksomhedens webansvarlige har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på hitmedjobbet.dk er Steen Kræmer Rasmussen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til hitmedjobbet.dk videregives eller sælges ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Kræmer Kommunikation har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kræmer Kommunikation via e-mail ([email protected]).

7. Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som privat forbruger ønsker at klage over den købsoplevelse, du har fået hos Hitmedjobbet.dk, skal du følge disse retningslinjer:

  1. Vi forsøger i fællesskab at finde en løsning på uenigheden. Kontakt mig på [email protected] eller telefon 50 10 90 10.
  2. Du skal indbringe din klage for Center for Klageløsning, som forsøger at hjælpe os til at opnå et kompromis. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
  3. Kun hvis det mislykkes, har du mulighed for at indbringe din klage for Forbrugerklagenævnet.
  4. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].

 


 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Pr. post til:
Kræmer Kommunikation
Park Allé 11, 3tv.
8000 Århus C

Eller pr. e-mail til:
[email protected]

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

_________________________________________

Modtaget d. (dd/mm/åååå):

_________________________________________

Dit navn:

_________________________________________

Din adresse:

_________________________________________

Dato og underskrift (underskriv kun, hvis du indsender formularen med alm. post)

_________________________________________